• Gevel 2014 Expo
  • Gevel 2014 Expo
  • Gevel 2014 Expo
project
Gevel 2014 Expo
locatie
Ahoy Rotterdam
client
VNU Exhibitions Europe
datum
Januari 2014
De vakbeurs Gevel is een luilekkerland voor architecten en ontwerpers. Voor deze beurs ontwikkelde Horizon Creative een totaalbeeld, waarbij de beleving van de bezoeker centraal staat voor aanvang beurs en tijdens beurs om zowel voor bezoeker als exposant een optimaal resultaat te realiseren. Naast alle expertise en materialen voor de gevel was ook prominent aanwezig de “Material Xperience”, het innovatieve materialencentrum uit Amsterdam.

Vanuit de centrale hal van Ahoy Rotterdam werden de bezoekers ontvangen met een speciale foto expositie van DAPh (Dutch Architectural Photographers), de Gevel-Expo. Deze expositie vormde de verbinding tussen de beurs Gevel en de Material Xperience. Ook in de thematiek van de foto's is hier rekening mee gehouden: van details van gevelmaterialen naar complete gevels van gebouwen in Rotterdam.

Naast het ontwerp van de Gevel Expo werden ook het logo en campagnebeeld, het innovatieplein, het speciale Gevel Theater, de Bold & Beautiful Awards en de standaard standbouw ontworpen. Als klapstuk werd ook de 60 meter brede gevel van Ahoy Rotterdam voorzien van een motion graphic, als onderdeel van de bewegwijzering.