Nieuws
Nieuwe vrachtwagens voor Jan Snel
Voor Jan Snel Flexibel Bouwen bouwde Horizon Creative met Lego eerder dit jaar een project op de beursstand van Jan Snel. De bijbehorende vrachtwagens – drie in getal – verdwenen mogelijk nog sneller dan de schilderijen uit de Kunsthal. Maar vrachtwagens zijn vervangbaar, dus leverde Horizon drie nieuwe exemplaren.
Lees meer over het project bij DUWO of kijk op onze speciale Lego maquette in beeld pagina www.legomaquette.nl.
ReageerDruk met beurzen
Horizon Creative was druk met beurzen dit najaar. Voor de Vakbeurs Energie 2012 van VNU Exhibitions Europe werden grote banieren en opblaasbare kubussen gemaakt, zowel voor binnen als buiten. Er kwam een nieuwe huisstijl voor Solar Event in 2013 en een beurspresentatie voor bouwer Heembouw op de Logistica.
Energiek schoon vormgegeven
“Duurzame energie”, je hoort het steeds vaker. Het is een belangrijk punt op de politieke agenda. VNU Exhibitions Europe speelt hier goed op in door het organiseren van de vakbeurs Energie, en de introductie van het Solar event 2013, welke gelijktijdig in oktober 2013 zullen plaats vinden. Bij het thema schone/ duurzame energie hoort ook een nieuw eigentijds gezicht.
ReageerHorizon Creative: ruimtelijk maar ook grafisch!
Het spiegelbeeld van het “ruimtelijke” Horizon Creative is het grafisch universum: een groot gebied van signalen en tekens in het meestal platte vlak. De klant wil herkenbaar zijn door middel van een op de huid van het bedrijf passend logo en hij wil vaak ook gevonden worden in de chaos van de beelden van alledag. De bewegwijzering dus.
Horizon maakt intrigerende beeldmerken voor organisaties en bedrijven en gaat ook (tijdelijke) bewegwijzering niet uit de weg. Het woord tijdelijk staat er niet voor niets. Evenementen en congressen vinden vaak plaats op lokaties waar de bewegwijzering niet is afgestemd op het evenement. Een actuele op maat gemaakte bewegwijzering is dan de oplossing. De bewegwijzering levert, mits adequaat ontworpen en gemaakt, ook een bijdrage aan de uitstraling van het evenement.
Horizon maakte voor de ILT Kennisbeurs in ‘s-Hertogenbosch zo’n tijdelijk maatpak, compleet met routing vanaf het station, welkomstborden en plattegronden. Niemand had er omkijken naar want alles werd turn key opgeleverd.
Eerder ontwikkelde Horizon Creative de bewegwijzering voor evenementen van Agentschap NL op lokaties als Martini Plaza in Groningen, NBC in Nieuwegein, Chassé Theater in Breda, Jaarbeurs in Utrecht, Evoluon in Eindhoven, WTC in Rotterdam en Burgers Zoo in Arnhem.
ReageerNieuwe logo’s
Recentelijk werden nieuwe logo’s ontworpen voor VNU Exhibitions Europe voor verschillende onderdelen van de beurs Energie 2012 (Spirit of Innovation Award, Young Energy Award en het Passief Bouwen Event). Ook voor VNU Exhibitions Europe het logo van Das Aussteller Bierfest voor een spectaculair ‘Aussteller Bierfest’ op de ESEF 2012.
Voor het Unilever Corporate Center aan het Weena 455 is een speciaal locatielogo Weena 455 en een Chef’s Table logo voor Live Cooking events gemaakt.
Het architectenbureau Van Dop + Mathot heeft, naast een nieuw logo, ook een compleet nieuwe huisstijl inclusief website van de hand van Horizon Creative.
Naast deze logo’s ook ontwerpen voor de nieuwe band Draw the Parade en het vaar & fiets schip Allure Active Leisure.
Nieuwe websites
Nieuwe websites werden gemaakt voor:
Het schiedamse architectenbureau Van Dop + Mathot Architecten (www.vdmarchitecten.nl)
Voor actrice Izaira Kersten de website Suikerwerken (www.suikerwerken.com)
Voor de nieuwe band Draw the Parade (www.drawtheparade.com)
Lego the movie: een terugblik
Heel snel bouwen in Lego zoals dat ging op de beurs Provada in de presentatie van Jan Snel. Veel aandacht voor een snelle bouwer! Klik hier om de film te zien.
Lees meer over het project bij DUWO of kijk op onze speciale Lego maquette in beeld pagina www.legomaquette.nl.
ReageerHuisstijl en website VD+M Architecten
Van Dop + Mathot Architecten is een middelgroot architectenbureau in Schiedam, waar zij vanuit een pakhuis aan de gracht werken aan een zeer gevarieerde opdrachtenportefeuille.
Voor het ontwerp van hun nieuwe website zochten zij naar een ontwerpbureau dat deze variatie in projecten kon laten zien en hierin ook een ‘crosslink’ systeem kon maken. Een soort labeling van hun projecten, waarna ook op de diverse labels gezocht kon worden.
Voorafgaand aan het website ontwerp zijn ook het logo en de huisstijl onder handen genomen.
Het geheel heeft geresulteerd in een verrassend nieuw websiteconcept.
Jan Snel “Legoliseert” het flexibele bouwen
Jan Snel is één van de koplopers van het flexibel bouwen. En het gaat snel, zoals de naam al zegt. Iets meer dan een maand is goed voor een compleet bankgebouw en een woon-zorggebouw voor 3,5 jaar is bijvoorbeeld al in 15 dagen klaar.
Jan Snel staat op de vastgoedbeurs Provada (van 5 tot en met 8 juni in de RAI, Hal 11, standnummer 34), waar Horizon Creative de snelheid van Jan Snel in beeld brengt met het gedurende de beurs bouwen van een Lego-maquette. Het gaat om een nog te realiseren studentencomplex (in opdracht voor DUWO), dat door Horizon Creative in opdracht van Trend Reclame & Advies voor Jan Snel in Lego wordt gebouwd. Bezoekers kunnen daar tijdens de beurs zien, dat bouwen met Lego bijkans nog sneller is dan Jan Snel. Die spreekt dan ook van “Legolisering van de bouw” om de essentie van zijn bouwmethode aan te geven.
Klik hier om de film van de opbouw te zien of kijk op onze speciale Lego maquette in beeld pagina www.legomaquette.nl.
ReageerRenoveren is de boodschap
Het Renovatieplein ligt in het centrum van de Renovatiebeurs, die 6 maart van start gaat in de Brabanthallen in Den Bosch. Aandachttrekker op het plein is het Renovatiehuis, dat is ontwikkeld door de Bouwhulpgroep en ontworpen en gerealiseerd door ontwikkelaar en bouwer BVR Groep. Het Renovatieplein omvat een arena voor presentaties en discussie en een groot terras voor een hapje en een drankje.
Voor meer informatie: www.renovatiebeurs.nl, van 6 t/m 8 maart in de Brabanthallen, Den Bosch.
Reageer