Nieuws
Alles klaar voor de Schakeldag
Op 26 juni vindt in het Galgenwaard stadion van FC Utrecht de Schakeldag en Omgevingswetdag van AgentschapNL plaats.
De Schakeldag heeft als slogan “Alles onder een dak”.
Horizon Creative ontwierp op basis hiervan een standconcept in de vorm van een caroussel voorzien van een dak in felle kleuren.
Deze kleuren komen terug in het beeld van de Schakeldag en ook in diverse paraplu’s die als metafoor dienen voor de slogan.
Project is uitgevoerd in opdracht van Oisvier.
Booming video
Online video is booming! Het wordt een steeds belangrijker marketinginstrument, omdat bezoekers van internet steeds minder tekst willen zien. Kijken willen ze en dan vooral filmpjes.
Het was ook wel een beetje te voorspellen, want de algemene tendens is al jaren dat lezen verschuift naar kijken. Wil je dus een boodschap kwijt aan je klanten of toekomstige klanten, schuw dan de video online niet. Het is een topper in marketingoperaties die steeds meer wint aan kracht. Dan hebben we het wel over eigentijds en indringend filmwerk, dat de boodschap de moeite waard maakt.
Ook in de portefeuille van Horizon wordt video online belangrijker. Lezen daarover helpt niet zoveel, dus u moet het zien. Daarom zet Horizon het nodige materiaal op de site. U bent zeer welkom om te kijken, te wegen en daadkrachtig te zijn. En te overwegen of video online past in uw marketingstrategie.
Bij Bram Vreugdenhil (010-2450707) kunt u alles aan de weet komen.
In historisch decor!
Museum Het Prinsenhof in Delft vormde het historisch decor voor een presentatie van het Building Information Management Congres. Voor beursorganisator RTC Europe maakte Horizon Creative de presentatie, die ondubbelzinnig aangaf, dat het BIM als basissysteem voor bouwprojecten op de goede weg is. Volgend jaar is de manifestatie in Dublin.
Het project is uitgevoerd in samenwerking met Livingroomcraftz en JvN Congresmanagement.
ReageerOpladen in Okura
DTZ Zadelhoff had naar een ontwerp van Horizon Creative een speciale lounge op het CoreNet congres in het deftige Okura in Amsterdam. Er waren twee “oplaad stations”, een “charge yourself” en een “charge your phone”. Het ene station voorzag in een gezonde candybar + water en het andere in het opladen van de mobiele telefoon. Voor een ieder wat dus, bij DTZ.
ReageerEnergie in nieuwe jas
Energie is booming ook op beursgebied. Voor de beurzen Energie, Solar Event en Passief Bouwen in de Brabanthallen in Den Bosch, ontwikkelde Horizon Creative een totaalbeeld met ingangspartijen, pleinen, theaters en een efficiënte routing. Dat moet ook bij energie.
ReageerFrieslandCampina aan de wand
In veel projecten is de wand, naast decoratie, communicatie geworden. Voor het Innovation Centre van FrieslandCampina in Wageningen “animeerde” Horizon Creative in opdracht van Fokkema & Partners een grafisch concept voor diverse wanden. Aangenaam om naar te kijken en in te verblijven bij FrieslandCampina.
ReageerLuilekkerland met totaalbeeld
Eind januari wordt in Ahoy in Rotterdam opnieuw de beurs Gevel georganiseerd. Prominent aanwezig “Material Experience”, het materialencentrum uit Amsterdam, tevens luilekkerland voor architecten. De beurs krijgt vorm door de inschakeling van Horizon Creative, dat ontwerpen maakte voor het logo, een foto-expo van DAPh, het speciale “geveltheater”, het innovatieplein en de standaard standbouw. En natuurlijk ook voor de uit te reiken Bold & Beautiful Awards. Met recht een totaalbeeld dus. Gaat dat vooral zien in Ahoy, van 22 tot en met 24 januari 2014.
ReageerCorporatieplein groot succes!
De woningcorporaties Woonbedrijf, de Alliantie, Eigen Haard, Portaal en Wonen Limburg presenteerden zich gezamenlijk op het Corporatieplein. Horizon Creative bedacht het standconcept in de vorm van een plein, omringt door huizen met 9 meter hoge gevels. In de huizen ruimte voor een theater, overlegplekken, presentaties en in het hart van het plein een café met terras.
Kijk ook op:
twitter.com/Corporatieplein
pinterest.com/corporatieplein/provada-2013
Corporaties samen op plein
Vijf grote woningcorporaties presenteren zich op de vastgoedbeurs Provada (begin juni) in de Amsterdamse RAI op het “Corporatieplein”. Het plein werd door Horizon Creative in een pakkende woningbouwsfeer ontworpen. Er zijn op het “Corporatieplein” naast de presentaties van de vijf (Woonbedrijf, de Alliantie, Eigen Haard, Portaal en Wonen Limburg) lezingen en discussiebijeenkomsten. Op de foto’s is iets te zien van de drukte; de tekening van het ontwerp biedt inzicht in de structuur van het plein.
Project uitgevoerd in samenwerking met A-Booth Exhibition Services.
Hoe verkoop je medezeggenschap? Interactief natuurlijk!
Medezeggenschap is voor leerling, leraar en ouder vaak ongrijpbare materie. Ondoorzichtig soms en het resultaat is moeilijk te meten.
Om de zaken wat helderder onder de aandacht te brengen ontwikkelde Horizon Creative samen met de scholengemeenschap GSR in Rotterdam een campagne, die spijkers met koppen moest slaan. Een nieuw logo en roze gekleurde protestbeelden op posters sierden de school. Via een layar app was de medezeggenschapsraad direct te liken op Facebook. Het inhoudelijke programma van de medezeggenschapsraad verscheen in een nieuwe website www.mr-gsr.nl.
Op weg naar meer draagvlak.